چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

هزینه ارتودنسی فک پایین

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

هزینه ارتودنسی فک پایین

۵۴ بازديد

آشنایی با ارتودنسی و هزینه‌های متداول آن

روی هم قرار گرفتن و کج و معوج شدن دندان‌ها و وقتی دندان‌های شیری یکی پس از دیگری لق می‌شوند، ترسی مشترک بوده که بیشتر ما در کودکی آن را تجربه کرده ایم و بعد از آن مجبور شده ایم تا چند سالی را با سیم‌های فلزی در دهان زندگی کنیم و با ارتودنسی دندان به ماجرای دندان‌های روی هم که ممکن بود به دلایلی، چون سایز فک، مشکلات پزشکی، تصادف و... به وجود آمده باشد، پایان دهیم و برای همیشه لبخندمان را زیباتر کنیم. در ادامه مطلب ارتودنسی چیست، می‌توانید درباره ارتودنسی دندان، مدت زمان ارتودنسی دندان و هزینه ارتودنسی بیشتر بخوانید.


ارتودنسی دندان

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که ارتودنسی چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که ارتودنسی یکی از رشته‌های تخصصی در دندان پزشکی برای ردیف کردن دندان و ناهنجاری‌های فک است.
ارتودنسی از دو واژه "ارتو" به معنی راست و درست و "ادوس" به معنای دندان تشکیل شد. در ادامه مطلب ارتودنسی چیست باید ذکر کنیم که ارتودنسی با نظم بخشیدن دندان‌ها و برطرف کردن مشکلات فک می‌تواند به شما کمک کند تا با کیفیت بهتری غذا بخورید و لبخندی زیبا را میهمان همیشگی دندان هایتان کنید

هزینه ارتودنسی

اولین سوالی که برای بیمار این است که هزینه ارتودنسی چقدر است؟ هزینه ارتودنسی چگونه محاسبه می شود؟
عوامل موثر در هزینه ارتودنسی چیست؟ هزینه ارتودنسی(قیمت ارتودنسی) یکی از مهمترین مسائل در هنگام درخواست ارتودنسی است. با توجه به افزایش قابل ملاحضه هزینه‌ ارتودنسی در این روزها، داشتن آگاهی از هزینه ارتودنسی برای فردی که می‌خواهد ارتودنسی دیمون، ارتودنسی فک بالا یا ارتودنسی فک بالا و پایین، ارتودنسی سرامیکی و… انجام دهد، به امری مهم بدل می‌شود.

ما در ادامه این مقاله برای شما شرح کاملی از هزینه ارتودنسی، حداقل هزینه ارتودنسی، هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین و … داده‌ایم. یکی از مهمترین عوامل در هزینه ارتودنسی، نوع ارتودنسی است که می خواهید انجام دهید.
هزینه ارتودنسی فک بالا با هزینه ارتودنسی فک پایین متفاوت است. همچنین خوب است بدانید که هزینه ارتودنسی ثابت با هزینه ارتودنسی متحرک و هزینه ارتودنسی نامرئی کاملا متفاوت است. همچنین هزینه ارتودنسی به نوع و جنس دندان بیمار نیز بستگی دارد.

بریس‌ها چگونه باعث صاف شدن دندان‌ها می‌شوند؟

بریس‌ها از فشار دائمی و ملایم استفاده می‌کنند که در طول زمان دندان‌ها را به سمت موقعیت مناسب خود حرکت می‌دهد. بریس‌های شما در هر لحظه از درمان ارتودنسیتان در حال عمل هستند. دو جزء اصلی بریس‌های ثابت عبارتند از:

براکت‌هایی که روی دندان‌های شما قرار می‌گیرند.
آرچ وایر اصلی که براکت‌ها را به هم متصل می‌کند.
براکت یک قطعه فلزی یا سرامیکی شکل گرفته است که روی هر دندان قرار می‌دهیم.
آرچ وایر به شکل منحصر به فردی برای هماهنگی مناسب دندان‌های شما ایجاد شده است. سیم‌ها از بین براکت‌ها رد می‌شوند و از آنجایی که سیم‌ها تمایل به بازگشت به شکل اولیه خود را دارند، برای حرکت دادن دندان‌های شما فشاری اعمال می‌کنند.
دندانتان را که روی استخوان فک خود قرار دارد، تصور کنید. با ایجاد فشار بر روی یک طرف از سمت آرچ وایر، استخوان سمت دیگر صاف می‌شود و به دندان اجازه می‌دهد تا به حرکت درآید. استخوان جدید در محلی که دندان از آن حرکت کرده است، قرار می‌گیرد.
گاهی اوقات کش‌هایی (نوار لاستیکی) به بریس‌های شما متصل می‌شوتد که دقیقا فشار مناسب برای حرکت دندان‌ها را اعمال می‌کنند.
به منظور ایجاد این نیرو به طور ثابت، لازم است کش‌ها به صورت تمام وقت استفاده شوند و هر روز تعویض گردند.
پاسخ دندان‌ها به الاینرهای متحرک یکسان است، اما نیروها توسط خود تنظیم کننده‌ها اعمال می‌شوند که برای قرار دادن دندان‌ها در موقعیت پیش بینی شده خود ساخته شده‌اند و در هنگام استفاده، به آرامی آن‌ها را به این موقعیت هدایت می‌کنند.
به این ترتیب هر الاینر دچار یک تغییر رو به افزایش کوچک می‌شود.

آیا ارتودنسی درد دارد؟

یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد برای انجام دادن یا ندادن هر روش درمانی، میزان درد آن روش می‌باشد. بالطبع هر عملی که جنبه‌ی درمانی و یا حتی زیبایی داشته باشد، دردآور است ولی خوبی روش ارتودنسی این است که درد آن قابل کنترل می‌باشد.
معمولا در برخی از مراحل، بیمار دچار درد می‌شود، مثلا پس از گذاشتن بریس، با شروع هم تراز شدن دندان‌ها و یا هنگام غذا خوردن به خصوص در روزهای اول درمان. به طور کلی درد ارتودنسی تنها در 5 الی 7 روز ابتدای درمان می‌باشد، البته در هر بار معاینه و تعویض بریس یا وسایل درمانی، این دردها باز به وجود می‌آیند. برای کاهش درد هم می‌توانید از قرص‌های مسکن مثل استامینوفن استفاده کنید.
در ضمن درد شما به حدی است که می‌توانید آن را تحمل کنید، اگر دردی غیر قابل تحمل داشتید، نشان دهنده‌ی مشکلی می‌باشد که حتما باید با پزشک خود در میان بگذارید.
سن بیمار
اگر دندانپزشک به شما توصیه کرده است که دندان‌هایتان را سیم‌کشی کنید، قاعدتاً بهتر است که هر چه زودتر این کار را انجام دهید، زیرا مرتب کردن دندان‌های کودکان با استفاده از درمان‌های ارتودنسی دندان خیلی راحت‌تر از دندان‌های بزرگسالان است. اصولاً ارائه برآوردی از قیمت سیم کشی دندان در بزرگسالان به سادگی ممکن نیست. زیرا این هزینه می‌تواند بسته به عوامل متعددی که بر آن تأثیر دارند، از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد.

علاوه بر آن هزینه ارتودنسی برای مناطق جغرافیایی و کشورهای مختلف و نیز بسته به پیچیدگی کار و شدت مشکلات دندان‌ها می‌تواند تا حد زیادی متغیر باشد. ضمن آنکه قیمت خود بریس‌های مورد استفاده برای سیم‌کشی دندان بزرگسالان بسیار بالاتر از بریس‌های مخصوص کودکان است. همچنین بزرگسالان برای تطبیق پیدا کردن با تغییراتی که در نتیجه ارتودنسی دندان در آنها به وجود آمده است به زمان بیشتری نیاز دارند و طول دوره درمان نیز برای آنها طولانی‌تر از کودکان است.

شدت مشکلات دندان‌ها

بعضی از افرادی که برای سیم‌کشی دندان‌هایشان اقدام می‌کنند، بخصوص افراد بزرگسال، ممکن است برای بزرگتر کردن اندازه فک‌ها و منطبق کردن آن با اندازه دندان‌ها به جراحی ارتودنسی نیاز داشته باشند. گاهی اوقات لازم است بعض از دندان‌ها کشیده شود.
همه این موارد می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های نهایی سیم‌کشی دندان شود. به طور کلی هر چقدر دندان‌ها مشکلات کمتر و خفیف‌تری داشته باشند، هزینه نهایی ارتودنسی دندانکمتر خواهد بود.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.